Co znamená rozšířené SEO
Co je to rozšířené SEO - title, keywords a description?
Co jsou to metatagy a k čemu jsou dobré?
Title, keywords a description jsou takzvané metatagy a používají se pro podpoření indexace dané stránky v prohlížeči. Správným vyplněním těchto parametrů můžete zlepšit pozice Vašich jednotlivých podstránek nebo stránek s produkty v eshopech v internetových vyhledávačích. Míra významu, jaký různé vyhledavače přidělují metatagům se liší.
Na následujícím screenshotu vidíte příklad vyplněných metatagů pro titulní stránku prezentace eShopSystem (otisk zdrojového kódu stránky):
Tyto prvky nemusíte vyplňovat, ale jak již bylo zmíněno, jejich správným vyplněním rozhodně nic nezkazíte. eShopSystem standardně generuje tyto metatagy u článků automaticky z textu, který článek obsahuje. Může být také u celého webu nastaven automatický, předem definovaný a na všech stránkách stejný obsah těchto metatagů (nastavuje implementační partner).
Na rozdíl od některých konkurenčních systémů Vám eShopSystem dává možnost nastavení SEO prvků každé stránky a to jako základní funkci bez příplatku. Zaškrtnutím volby "Rozšířené SEO" deaktivujete automatické generování metatagů pro danou stránku. Původně automaticky vygenerované hodnoty tak budou přepsány nově zobrazenými údaji (pozor, také v případě, že volbu rozšířeného SEO zatrhnete a pole ponecháte prázdná!).
Metatagy můžete v současné době upravovat u:
- článků (včetně ostatních textů),
- produktů ve Zboží,
- nastavení výrobců u Zboží.
Níže uvedené metatagy si budeme demonstrovat na imaginárním příkladu konkrétní podstránky webu, která bude nabízet ubytování v levném italském hotelu "Amore mio" v Milaně (tato podstránka je v češtině).
Title neboli titulek
Jedná se o jediný na stránce přímo viditelný metatag. Najdete ho úplně nahoře v názvu okna prohlížeče. Měl by vystihovat v krátkém nadpisu to podstatné, o čem daný článek je. U našeho imaginárního článku by tedy title mohl vypadat nějak takto: "Amore mio - levné ubytování v centru Milana". Titulek by neměl být delší než 50 znaků.
Keywords neboli klíčová slova
Keywords neboli klíčová slova jsou hesla, kterými lze obsah článku a jeho souvislosi charakerizovat. Tedy například: "hotel milano, levné ubytování milano, amore mio milano". Obecně platí, že čím méně klíčových slov vypíšete, tím mají vyšší váhu.
Description neboli popis
Description je krátký popis ve formě vět charakterizující obsah stránky. Jeho optimální délka je do 150 znaků. Může vypadat například takto: "Hotel Amore mio je dvouhvězdičkový hotel v centru Milana. Levné ubytování v Milaně v jednolůžkových, dvoulůžkových a třílůžkových pokojích."